Als bedrijven groeien, dan willen zij vaak de administratie uitbesteden. Dat gold ook voor Annick Hilarius van woonwinkel én webshop Nasmaak. “Door de ontwikkelingen in mijn bedrijf gaat het om steeds hogere bedragen. Ik vind het prettig om iemand achter mij te hebben staan die volledig op de hoogte is van mijn administratie. Zoals MRW. Als ik bel met een vraag, dan weten ze precies hoe het zit. Zo kan ik mij richten op andere dingen.” Annick vertelt hoe zij sinds 2013 is gegroeid met Nasmaak.

Administratie uitbesteden aan MRW

Nasmaak schakelt MRW in voor diensten zoals de administratie uitbesteden, belastingaangiften en bedrijfsbegeleiding. “Ik miste vanuit mijn oude boekhoudkantoor de adviserende rol. Ik ben ondernemer, maar dat maakt mij geen specialist in cijfers. Ik zie hoe het ervoor staat en veel meer kan ik er niet van maken. MRW doet nu eigenlijk alles. Ik kan met een gerust hart de administratie uitbesteden, stuur de facturen in en het meeste wordt automatisch verwerkt. Dat houden zij allemaal bij. Tussentijds kan ik via het dashboard zien hoe ik ervoor sta.

Eens per maand overleg ik met mijn accountmanager Ilse om de cijfers door te spreken; zo kan ik bijsturen als dat nodig is. Bij mijn vorige boekhoudkantoor was dat vooral achteraf en dan kun je er niet zo veel meer aan doen. Nu zijn we scherp op de cijfers, vergelijken die met vorig jaar en zien bijvoorbeeld dat de zomermaanden vorig jaar minder goed draaiden. Ilse adviseert dan om in de goede maanden geld te reserveren en geeft adviezen hoe ik de inkomsten in de zomermaanden op peil kan houden. We hebben dit jaar bijvoorbeeld tuinmeubelen in het assortiment opgenomen.”

“MRW denkt aan dingen waar ik zelf niet bij stilsta of waar ik het bestaan niet eens van wist.”

Niet binnen de lijntjes kleuren

Nasmaak biedt een assortiment van meubels en woonaccessoires. De winkel biedt een ongedwongen sfeer, een plek waar iedereen mag experimenteren. “Klanten mogen items naar hartenlust combineren; wat mij betreft verbouwen ze de hele winkel. Als ze zich maar thuis voelen. We mixen alle merken die we hebben. Het is iets gedurfd en het zijn allerlei stijlen door elkaar. Tegelijkertijd gaat alles wat we aanbieden goed samen. Doordat we de merken mixen, hebben we onze eigen identiteit. Het hoeft niet binnen de lijntjes, daar ben ik allergisch voor. Wel selecteer ik zorgvuldig op prijs-kwaliteit zodat de keuze overzichtelijk blijft.” Nasmaak is ooit begonnen met een webshop vanuit huis. Een half jaar daarna is Annick een loods gaan huren voor voorraad en een kleine showroom. Daarna verhuisde Nasmaak naar het industrieterrein: een toename van 90 m2 naar 400 m2. “Op dat punt heb ik mijn baan opgezegd en ben ik fulltime voor Nasmaak gaan werken; vooral met de webshop. Klanten konden op het industrieterrein langskomen als ze dingen werkelijk wilden zien.” Sinds november 2017 heeft Nasmaak een winkel van 400 m2 in het centrum van Heerenveen. Het pand op het industrieterrein wordt nu volledig gebruikt als opslag.

Meer inzicht dus persoonlijk meer rust

Annick loopt als ondernemer tegen veel vragen aan. Stel de bus is aan vervanging toe: koopt zij dan een nieuwe, tweedehands, kan ze beter leasen of toch investeren in onderhoud? Als zij personeel wil aannemen: kan Annick een vast contract geven en hoeveel uur is dan verstandig? “MRW helpt mij om dit goed in te vullen. Door hun aanpak heb ik meer inzicht en dat geeft persoonlijk meer rust. Ik kan nu bijsturen en doelen stellen. In november heeft Nasmaak bijvoorbeeld altijd een actie met een serie meubels. Dat is de reden waarom de omzet in die maanden hoger is. Die gegevens worden door MRW geregistreerd, zodat we volgend jaar een nieuw doel kunnen stellen.”

“Ik wil een goed bedrijf hebben staan waarin iedereen prettig werkt, een goed salaris vangt en waar ik zelf nog iets aan overhoud. Dan ben ik tevreden.”

De toekomst van Nasmaak

MRW heeft een meerjarenplan voor Nasmaak opgesteld. Hierin zijn vragen beantwoord zoals: waar wil je over één tot vijf jaar zijn? Hoe zorgen we dat de omzet er komt? Hoe beïnvloeden we het uiteindelijke resultaat door kosten te minimaliseren? “MRW denkt aan dingen waar ik zelf niet bij stilsta of waar ik het bestaan niet eens van wist. Ik leg mijn vragen bij ze neer en zij koppelen de opties terug. We hebben bijvoorbeeld sinds kort interieuradvies en bieden 3D-ontwerpen aan.  Daar is een tekenprogramma voor nodig dat op een specifieke computer moet draaien. Koop ik die zelf? Doet de interieuradviseur dat? Geef ik een vergoeding? MRW helpt daarbij.” Annick heeft een duidelijk doel voor ogen: een zo’n gezond mogelijk bedrijf runnen. “De winkel zoals hij nu is, wil ik optimaliseren. Dat geldt ook voor de webshop. Ik heb niet een bepaald omzetdoel voor ogen, als het elk jaar maar een beetje stijgt. Ik wil een goed bedrijf hebben staan waarin iedereen prettig werkt, een goed salaris vangt en waar ik zelf nog iets aan overhoud. Dan ben ik tevreden.”

Meer weten over Nasmaak? Bezoek de webwinkel via www.nasmaak.com of bezoek de winkel aan de Dracht 12 in Heerenveen.

annick@nasmaak.com

Dit vind je misschien ook interessant

Ook de administratie uitbesteden om te groeien?

MRW gaat graag met je in gesprek om na te gaan wat we voor jou kunnen betekenen. Neem vrijblijvend contact met ons op!